Home / Community / Forum / Poker Forum / Poker Talk & Community /

Fake e-mail Moneybookers

Alt
Standard
Fake e-mail Moneybookers - 28-11-2007, 14:29
(#1)
Benutzerbild von bubu2000
Since: Aug 2007
Hi,

Ich habe heute eine angebliche mail von Moneybookers bekommen mit dem Betreff, daß mir jemand USD 147 überwiesen hätte. Wenn Ich auf den Link klicke, komme Ich zu einem fake-Login.
Ist eigentlich gut gemacht, habs an der aol.com Adresse gesehen und auch daran, daß sich die Adresse nicht https ist und sich die Spam-Bot Schutznummer (?) nicht ändert.

Also aufgepaßt. Habe Moneybookers informiert.

Alt
Standard
28-11-2007, 14:35
(#2)
Benutzerbild von r4v3n99
Danke für die Information ...

Gibt leider immer noch sehr viele Leute die auf solche Fakes reinfallen ... Hoffentlich schickt Moneybookers schnellstmöglich eine Rundmail, wo sie die User ebenfalls nochmal daraufhinweisen, nicht auf Links innerhalb von Emails zuklicken ...

Alt
Standard
28-11-2007, 14:46
(#3)
Ja leider. Ist aber, wirklich gut nachgemacht.

Werde das Feedback von Moneybookers hier dann posten.

Hier dann die Antwort von Moneybookers :

Dear Dirk,

We would like to confirm that this message was NOT sent by Moneybookers, and strongly advise you not to follow the instructions contained in it.

Please be reminded that:

1. The Moneybookers official website is www.moneybookers.com and any other URL should be considered false.
2. Moneybookers requires that you access your account ONLY using the login link on the Moneybookers homepage.
3. Moneybookers and its representatives will NEVER send you an email asking you to provide your login details or update your personal details within a form provided or to click on a hyperlink to access your account.
4. Always check whether you are accessing your moneybookers account from a secured connection (htppS:// - the 's' indicates the page is secured). Always check whether a 'padlock' is present in the bottom right-hand corner of your browser. Double click the padlock to verify that the security certificate is issued to www.moneybookers.com.
5. Moneybookers would never send you an email initiating with "Dear Customer" or "Dear Client". We will always use your name, as registered in you profile.

If you have already followed the link provided in the mail mentioned and entered your personal details, please be advised to immediately log into your moneybookers account (if you have one) and change your password.

If you have any questions or concerns, please contact security@moneybookers.com.

Best regards,
The Moneybookers Team

-----------------------------------------------------
Moneybookers Ltd., London, Registered in England and Wales no 4260907. Registered office: Welken House, 10-11 Charterhouse Square, London, EC1M 6EH, United Kingdom. Authorised and regulated by the Financial Services Authority of the United Kingdom (FSA).

This email message is confidential and may contain legally privileged information. If you are not the intended recipient you should not read, copy, distribute, disclose or otherwise use the information in this email. Please also telephone (+44 870 3830232) or fax (+44 709 2042001) us immediately and delete the message from your system. Email may be susceptible to data corruption, interception and unauthorised amendment, and we do not accept liability for any such corruption, interception or amendment or the consequences thereof or your reliance on any information contained therein if you are not the intended recipient.
-----------------------------------------------------

Hoffe es ist niemandem passiert.

Gruß

Dirk

*grund: doppelpost-> Bitte das nächste mal die EDIT funktion nutzen* by 0pa_gt

Geändert von 0pa_gt (28-11-2007 um 17:32 Uhr). Grund: Bitte das nächste mal die EDIT funktion nutzen

Alt
Standard
28-11-2007, 16:21
(#4)
Benutzerbild von Detti-King
Since: Oct 2007
vielen dank für die info

Alt
Standard
28-11-2007, 16:21
(#5)
Benutzerbild von godmanGM
Since: Nov 2007
passiert in letzer Zeit öfter

Alt
Standard
28-11-2007, 16:50
(#6)
Benutzerbild von kdpkr
Hmm, ist die Nachricht nicht in deinem Spam Ordner gefallen? Meine "normalen" Moneybookers Mails bekomme ich automatisch nicht in den Spam Ordner....

Alt
Standard
28-11-2007, 16:54
(#7)
Benutzerbild von DaEm0nL0rD
Since: Sep 2007
Je nachdem wie gut diese Kopien gemacht sind kommen die doch schneller durch den Spamfilter, als einem lieb ist (hängt natürlich auch vom Filter ab). Daher immer Augen offen halten. Und vielen Dank natürlich für die Info.

Alt
Standard
28-11-2007, 17:34
(#8)
Benutzerbild von hhooligan12
WhiteStar
Fishing ist leider sehr weit
verbreitet.
ist einer kollegin von mir auch passiert.
hoffe die werden alle geschnappt.
aber damit sieht es ja ziemlich schlecht aus.

Alt
Standard
28-11-2007, 17:38
(#9)
Benutzerbild von herib007
WhiteStar
thx für die info...
soll diese e-mail doch jetzt ma kommen!

Alt
Standard
28-11-2007, 20:23
(#10)
Gerne geschehen. Da Ich halt IT'er bin ist mir Gott-sei=Dank aufgefallen. Aber so kann Ich vielleicht den ein oder anderen "Schützen".

gruß

Dirk