Home / Community / Forum / Poker Forum / IntelliPoker Support /

[Fragen/Probleme] Admin Credit ???

Alt
Standard
Admin Credit ??? - 17-04-2010, 00:01
(#1)
Benutzerbild von presi59
Since: Sep 2009
Hallo,
Nachdem ich ein paar Tage nicht aktiv war, habe ich heute
über meinen Kontostand gestaunt.
Mit wurden 25 $ als "Admin Credit" gutgeschrieben

Weiß jemand was das bedeuten kann, oder wie man soetwas
rausfindet ?

Spiele eigentlich nur MTTs und Sit&Gos im Mikrobereich.

thx

Alt
Standard
17-04-2010, 00:05
(#2)
Benutzerbild von PackoTaylor
Since: Mar 2008
BronzeStar
wahrscheinlich haben sich zwei spieler an einem oder mehreren tischen die du auch gespielt hast abgesprochen und du wurdest dadurch benachteiligt
wenn das rauskommt bekommst du die buy-ins von den jeweiligen turnieren zurück

so jz hab ich iwie keine ahnung wie man quiitchen schreibt,also schreib ich mal quitchen

Alt
Standard
17-04-2010, 00:06
(#3)
Benutzerbild von Clubberer80
Since: Oct 2007
Wenn z. B. durch PS aufgedeckt wird, das zwei Spieler in einem Turnier Collusion betrieben haben werden deren Konten eingefroren und das gewonnene Geld an die benachteiligten Spieler verteilt.

Vermutlich bist Du in einem MTT oder einem SnG mit solchen Spielern am Tisch gesessen und hast nun eine Entschädigung bekommen. Dies ist ein "Admin Credit". Normalerweise schickt der Support auch noch eine Mail und erklärt, warum Dir das Geld gutgeschrieben wird.

Alt
Standard
17-04-2010, 00:09
(#4)
Benutzerbild von presi59
Hi,
da habe ich auch schon dran gedacht, deswegen meine
Aussage, daß ich nur im Mikrobereich aktiv bin.
Spiele auch nicht viele Turniere an einem Tag,
komme also sehr selten über 25 $ an Buy-ins.
Oder gibt es in solchen Fällen eine "pauschale"
Entschädigung?

Mail ist nicht gekommen.

Geändert von presi59 (17-04-2010 um 00:24 Uhr).

Alt
Standard
17-04-2010, 00:23
(#5)
Benutzerbild von dirko68
Since: Aug 2007
BronzeStar
eventuell auscashen
genießen
schweigen

Alt
Standard
17-04-2010, 00:27
(#6)
Benutzerbild von presi59
Danke für den Tip
Läuft aber gerade eigentlich ganz gut
für meine Verhältnisse

Alt
Standard
17-04-2010, 01:16
(#7)
Benutzerbild von riraBN
Since: Feb 2008
BronzeStar
Zitat:
Zitat von dirko68 Beitrag anzeigen
eventuell auscashen
genießen
schweigen
Wegen 25$?

Alt
Standard
17-04-2010, 16:29
(#8)
Benutzerbild von victorinox7
Since: May 2008
Würde auch gern mal wissen wie sich dieser Admin Credit errechnet.

Pokerstars wird wohl immer diese Standartemail verschicken:

Hello,

PokerStars has become aware of two players who were working together in our Sit & Go tournaments to the detriment of other players. You were involved in at least one tournament with these players and as a result you may have been adversely affected.

The players' accounts were closed and their funds frozen pending a thorough investigation, which is now complete. Fortunately the problem was identified quickly and they had only played in a few tournaments before the accounts were closed.

In a case such as this it is our policy to confiscate the colluders' winnings or balances and to distribute them to the players affected by their actions in as fair a way as possible. To confirm your credit, log onto your PokerStars account, go to the 'Cashier' screen and click the 'History' button. Your share will be shown "ADMIN CREDIT", followed by the amount of the credit.

I regret that we will be unable to answer questions as to how your specific credit amount was calculated. Likewise, we are not at liberty to identify the specific games or players in question. Suffice to say that they have been barred from the site and you will not encounter them again.

The integrity of the games at PokerStars is of paramount importance to us and we will not abide cheating or collusion in our games. We work hard to police our games and prevent such instances. In the rare cases where collusion has actually occurred, we make sure that any players affected are compensated appropriately.

Thank you for your continued play here on PokerStars. Please do not hesitate to let us know any time we can be of help.

Best Regards,

Kxxx
PokerStars Game Security